Házi feladat2015.04.14. 09:19, hegiagi
Vadászat
Olvasd el a vadász 10 parancsolatát (megtalálod a Természetismeret menüpontban). Válassz ki egyet, értelmezd, magyarázd, fűzd hozzá gondolataidat.
Jó munkát kívánok!
Írásodat először World-ben szerkeszd meg és mentsd el magadnak. Onnan másold át a szöveget a blogba.
A blog mindenki számára elérhető, nem kell bejelentkezni, hogy beírd a megoldásodat. Ha nem tudsz a blogba írni egyéb technikai probléma miatt, gondolataidat, megfejtésedet e-maiben is elküldheted a hegedus.f.agi@gmail.com e-mail címre, vagy leadhatod papíralapon is.
Házi feladat2015.04.09. 10:05, hegiagi
Virágtalan növények
Kedves Gyerekek!
Keressetek példákat virágtalan növényekre és képmelléklettel együtt osszátok meg itt. Írjátok le, hogy az általatok kiválasztott növény hogyan szaporodik.
Jó munkát kívánok.
Ági néni
Írásodat először World-ben szerkeszd meg és mentsd el magadnak. Onnan másold át a szöveget a blogba.
A blog mindenki számára elérhető, nem kell bejelentkezni, hogy beírd a megoldásodat. Ha nem tudsz a blogba írni egyéb technikai probléma miatt, gondolataidat, megfejtésedet e-maiben is elküldheted a hegedus.f.agi@gmail.com e-mail címre, vagy leadhatod papíralapon is.
Házi feladat2015.03.24. 11:37, hegiagi
Nyitvatermő, zárvatermő
Kedves Gyerekek!
A nyitvatermő és zárvatermő növények tulajdonságait megtaláljátok a Természetismeret menüpontban, tanulmányozzátok. Keressetek példákat és képmelléklettel együtt osszátok meg itt.
Jó munkát kívánok.
Ági néni
Írásodat először World-ben szerkeszd meg és mentsd el magadnak. Onnan másold át a szöveget a blogba.
A blog mindenki számára elérhető, nem kell bejelentkezni, hogy beírd a megoldásodat. Ha nem tudsz a blogba írni egyéb technikai probléma miatt, gondolataidat, megfejtésedet e-maiben is elküldheted a hegedus.f.agi@gmail.com e-mail címre, vagy leadhatod papíralapon is.
Házi feladat2015.03.19. 12:22, hegiagi
Napfogyatkozás tapasztalatainak megosztása
Kedves Gyerekek!
Írjátok le, mit tapasztalatatok a megfigyelés közben. Igyekezzetek leírni a látottakat, de tegyetek említést arról is, milyennek láttátok a környezetet, éreztetek-e hőmérsékleti változást, stb. Minél több szempontból mutassátok be az eseményt.
A napfogyatkozás történelmi összefüggéseit az előző blogban pótolja, aki még nem végezte el!
Jó munkát!
Ági néni
Írásodat először World-ben szerkeszd meg és mentsd el magadnak. Onnan másold át a szöveget a blogba.
A blog mindenki számára elérhető, nem kell bejelentkezni, hogy beírd a megoldásodat. Ha nem tudsz a blogba írni egyéb technikai probléma miatt, gondolataidat, megfejtésedet e-maiben is elküldheted a hegedus.f.agi@gmail.com e-mail címre, vagy leadhatod papíralapon is.
Házi feladat2015.03.17. 21:34, hegiagi
Napfogyatkozások és történelem
Kedves Gyerekek!
A történelem során sokszor előfordult, hogy a napfogyatkozásokat politikai célokra, döntések befolyásolására használták égi jelként.
Nézzetek utána, mikor fordult elő ilyen esemény és mi volt a cél, illetve, milyen jelenőséget tulajdonítottak ennek az égi jelenségnek abban a helyzetben. A kutatásotok eredményét röviden ismertessétek.
Jó munkát kívánok!
Ági néni
Antoine Caron: Dyonysius Areopagite és a napfogyatkozás 1715.
Dyonysius Areopagite: Kr. u. V. században élt, görög nyelven író ismeretlen teológus és filozófus.
Írásodat először World-ben szerkeszd meg és mentsd el magadnak. Onnan másold át a szöveget a blogba.
A blog mindenki számára elérhető, nem kell bejelentkezni, hogy beírd a megoldásodat. Ha nem tudsz a blogba írni egyéb technikai probléma miatt, gondolataidat, megfejtésedet e-maiben is elküldheted a hegedus.f.agi@gmail.com e-mail címre, vagy leadhatod papíralapon is.
Házi feladat2015.03.12. 16:05, hegiagi
Tölgy, bükk, gyertyán
Kedves Gyerekek!
Válasszatok legalább egyet az alábbi feladatok közül!
1; Gyűjtsetek képeket, melyek a fent említett három fafajt bemutatják.
2; Keressetek olyan állatokat, melyek ezekben az erdőkben élnek és mutassátok be azokat.
3; Nézzetek utána mi a tölgyilonca. Mutassátok be és keressetek róla képet.
4; Mi a nagy téliaraszoló? Írjátok le és csatoljatok róla képet.
5; Mi a makkoltatás? Ismertessétek és másoljatok be róla képet.
A lecke kutyanyelv vázlatát a Természetismeret menüpontban találjátok. Ez segíti a tanulást.
Jó munkát!
Ági néni
Írásodat először World-ben szerkeszd meg és mentsd el magadnak. Onnan másold át a szöveget a blogba.
A blog mindenki számára elérhető, nem kell bejelentkezni, hogy beírd a megoldásodat. Ha nem tudsz a blogba írni egyéb technikai probléma miatt, gondolataidat, megfejtésedet e-maiben is elküldheted a hegedus.f.agi@gmail.com e-mail címre, vagy leadhatod papíralapon is.
Házi feladat2015.03.09. 21:43, hegiagi
Az erdő, mint éléskamra
Kedves Gyerekek!
Az Ehető vadnövényeink link alatt válasszatok a listából egy növényt, ami felkelti az érdeklődéseteket. Tanulmányozzátok, majd mutassátok be néhány mondatban és ismertessétek felhasználását az ember táplálkozásában. Mellékeljetek képet is.
Jó munkát!
Ági néni
Írásodat először World-ben szerkeszd meg és mentsd el magadnak. Onnan másold át a szöveget a blogba.
A blog mindenki számára elérhető, nem kell bejelentkezni, hogy beírd a megoldásodat. Ha nem tudsz a blogba írni egyéb technikai probléma miatt, gondolataidat, megfejtésedet e-maiben is elküldheted a hegedus.f.agi@gmail.com e-mail címre, vagy leadhatod papíralapon is.
Házi feladat2015.03.04. 22:32, hegiagi
Az erdő életközössége
Kedves Gyerekek!
Nézzétek meg a Természetismeret menüpontban található Az erdei életközösségek című oktatóvideót.
Tanulmányozzátok az erdőben élő növényeket és állatokat Az erdő növény- és állatvilága című linken. (A lap tetején lévő puzzle-okban választhattok témát, a végén kitölthetitek a tesztet, találtok játékot is.)
Kérem, válasszatok egy erdei élőlényt és néhány mondatban mutassátok be a blogon. Járjatok utána, mi a választott növény vagy állat jelentősége az erdő életközösségében. Csatoljatok képet róla.
Jó munkát kívánok!
Ági néni
Írásodat először World-ben szerkeszd meg és mentsd el magadnak. Onnan másold át a szöveget a blogba.
A blog mindenki számára elérhető, nem kell bejelentkezni, hogy beírd a megoldásodat. Ha nem tudsz a blogba írni egyéb technikai probléma miatt, gondolataidat, megfejtésedet e-maiben is elküldheted a hegedus.f.agi@gmail.com e-mail címre, vagy leadhatod papíralapon is.
Természetismeret témazáró 2015.03.02. hétfő2015.02.23. 09:24, hegiagi
Kedves Gyerekek!
Kérem, hogy a Kölcsönhatások című témakörből a következő alapfogalmak mentén készüljetek fel:
hőterjedés, hővezetés, jó hővezető, hőszigetelő, hőáramlás, hősugárzás, égés (anyagi tulajdonságok, feltételei, fajtái, jellemzői, tűzoltás), melegítés és hűtés hatása az anyagra, annak részecskéire, mágnesesség, vonzás, taszítás, pólusok, mágneses erőtér, mágnesezhetőség, elektrosztatikai jelenségek, dörzsjelenség, töltés, atom részei, elektromos energia, mozgás, helyváltoztatás, helyzetváltoztatás, mozgásállapot-változás, mozgás iránya, sebesség, gravitáció, energia, megújuló, nem megújuló, helyzeti, mozgási, erőművek, energia átadása: munka, hő
Itt leírhatjátok tapasztalataitokat, feltehetitek kérdéseiteket, segíthetitek egymást.
Jó munkát!
Ági néni
Házi feladat2015.02.20. 11:17, hegiagi
Csernobil
Kedves Gyerekek!
A csernobili katasztrófáról számtalan híradás, dokumentumfilm számol be. Akár a youtube-on akár a Google-on rengeteg információt találsz.
Nézz körül és tájékozódj. A Természetismeret menüpontba kitettem a Kossuth Rádióban elhangzó első híradást (1986. április 28. 23 óra, miközben a katasztrófa több, mint két nappal korábban, 1986. április 26-án éjjel 1 óra 23-kor történt!) és a radioaktív felhő terjedését bemutató videót.
Beszélj szüleiddel, nagyszüleiddel, ők hogyan élték meg ezt az időszakot.
Írd le tapasztalataidat, gondolataidat és a család emlékeit.
Ági néni
Írásodat először World-ben szerkeszd meg és mentsd el magadnak. Onnan másold át a szöveget a blogba.
A blog mindenki számára elérhető, nem kell bejelentkezni, hogy beírd a megoldásodat. Ha nem tudsz a blogba írni egyéb technikai probléma miatt, gondolataidat, megfejtésedet e-maiben is elküldheted a hegedus.f.agi@gmail.com e-mail címre, vagy leadhatod papíralapon is.
|